Veelgestelde vragen

Bekijk hier al onze antwoorden.

Ik moet op onderhoud of mijn auto laten herstellen. Wat moet ik doen?

Omdat veiligheid en mobiliteit bijzonder belangrijk zijn in deze moeilijke tijden, blijven we de beste ondersteuning bieden daar waar dat écht nodig is.
Wij werken het liefst enkel op afspraak om in deze omstandigheden de beste service te garanderen.

Vanaf 4 mei herstarten we onze activiteiten voor professionele klanten (B2B).
Vanaf 11 mei kunnen opnieuw particuliere klanten terecht in onze concessie voor een onderhoud, herstelling,... Onze showrooms open dan ook, onder voorbehoud van de Nationale Veiligheidsraad.

Bekijk hier de video: Hoe bied ik mijn wagen correct aan bij mijn dealer via de directe receptie? 

ACM - ACP: Maak hier uw afspraak 
ACBornem: Maak hier uw afspraak 

Wat met een bandenwissel?

U hebt er even op moeten wachten, maar het is zover: uw bandenwissel kan plaatsvinden. Om dit vlot en veilig te laten verlopen, vragen we u om eerst een afspraak te maken. Dat kan via de website www.acmautogroep.be of www.acbornem.be of te mailen of te bellen naar onderstaande gegevens:

ACMbandenwisselacm@acmautogroep.be 015 27 29 28
ACPbandenwisselacp@acmautogroep.be 03 860 61 60
ACBORNEMinfo@acbornem.be 03 890 00 89

U krijgt dan van ons een e-mail met meer specificaties over uw afspraak. Op de dag van uw afspraak rijdt u naar de speciaal ingerichte zone voor bandenwissels op volgend adres:

Herman De Nayerstraat

2550 Waarloos (Kontich)

Daar meldt u zich vijf minuten voor uw afspraak aan en rijdt u in, in de specifiek voor u gereserveerde zone. Deze zone wordt u meegedeeld in de e-mail die u ontvangt. De bandenwissel wordt zo uitgevoerd, dat u uw wagen niet hoeft te verlaten. Om de veiligheidsmaatregelen zo goed mogelijk te respecteren, vragen wij u om deze verplaatsing alleen te maken.

Ter plaatse hebben wij nog bijkomende informatie van u nodig. U kan deze aan ons tonen zonder uw ramen te openen:

De exacte kilometerstand wanneer u op de bandenwisselzone binnenin het gebouw bent geparkeerd. U kan hiervan een foto maken en tonen aan onze werknemers. Achteraf vragen we u ook om deze door te mailen als reply op de e-mail die u ontvangt.
De bandenspanning waaraan uw zomerbanden moeten voldoen. Die informatie vindt u ofwel op een grijze sticker in de bestuurdersdeur, ofwel op een grijze sticker in de tankklep. Neem hiervan op voorhand een foto en toon deze aan onze werknemers.

Na de bandenwissel moet u nog even een reset doen van uw bandenspanning. Hoe u dit kan doen, vindt u in de handleiding van uw wagen. Om het u makkelijker te maken, hebben we een online tutorial gemaakt. Deze verschilt per merk en kan u hier online bekijken.

Volkswagen
Audi
SEAT
ŠKODA

Ik moet naar de keuring. Wat nu?

Vanaf maandag 20 april 2020 worden weer meer keuringsactiviteiten opgestart. Enkel de periodieke keuringen van personenauto's, kampeerwagens en lichte bedrijfsvoertuigen waarvan het keuringsbewijs vervalt binnen de coronamaatregelen worden uitgesteld.

De termijn voor keuring van personenwagens en bestelwagens wordt met 4 maanden verlengd, vanaf het opheffen van de noodmaatregelen. Die verlenging is van toepassing op voertuigen die een keuring moe(s)ten ondergaan tussen 13 maart 2020 en 1 maand na de einddatum van de noodmaatregelen.

Dat betekent niet dat uw keuringsbewijs zelf met 4 maanden wordt verlengd. Als uw keuringsbewijs bv. op 8 april 2020 vervallen is, zal dat na keuring geldig blijven tot 8 april 2021. U krijgt dus enkel 4 maanden extra tijd om naar de keuring te kunnen gaan.

Het uitstel is niet van toepassing voor herkeuringen. 

U kan best op tijd uw afspraak inplannen, zo bent u zeker dat u deze termijn niet overschrijdt.

Meer informatie vindt u: Coronamaatregelen voor technische keuring

ACM - ACP: Maak hier uw afspraak 

ACBornem: Maak hier uw afspraak 

 

Kan ik nog accessoires/onderdelen bestellen voor mijn wagen?

U kan onderdelen en accessoires bestellen telefonisch of via e-mail, zodat wij een afspraak met u kunnen maken om deze af te halen. Zo kunnen wij uw veiligheid en die van onze collega’s garanderen. 

CONCESSIE

E-MAILADRES

TELEFOONNUMMER
ACMTom.duden@acmautogroep.be015 29 48 61
ACPdidier.standaert@acmautogroep.be03 860 61 67
ACBornemkevin@acbornem.be03 890 00 82

Ik wil een nieuwe wagen kopen, maar jullie zijn gesloten. Wat moet ik doen?

Wij zijn er voor u. Onze verkoop stopt uiteraard niet, maar blijft online verdergaan. Wil u een offerte of hebt u interesse in een wagen. Neem dan contact op met ons.

ACMinfo@acmautogroep.be015 27 29 28
ACPinfo@acp.vw.be03 860 61 60
ACBORNEM

mike@acbornem.be 

gert@acbornem.be

03 890 00 89

Of u kan ons ook bereiken via live video call.

Ik moet één van de volgende dagen mijn nieuwe wagen in ontvangst nemen. Wat gebeurt er nu?

Vanaf 4 mei herstarten wij opnieuw afleveringen van nieuwe wagens. De aflevering zal echter gebeuren met respect voor de geldende veiligheidsmaatregelen. Zo hebben wij tal van instructievideo's opgemaakt om u zo de beste service en uitleg te kunnen aanbieden. 

Wij nemen contact met u op om een nieuwe leveringsdatum voor uw voertuig af te spreken. Als u 48u voor uw afspraak niets van ons hebt gehoord, vragen wij u om even zelf contact op te nemen om misverstanden te vermijden.
 

Bekijk hier de video's: 

- Hoe werkt mijn zwenkbare trekhaak? 

- Hoe werkt mijn panoramisch dak?

- Hoe werkt mijn elektronische airco?

- Hoe MyAudi activeren in uw Audi? (modellen zonder touchscreen)

- Hoe MyAudi activeren in uw nieuwe Audi? (modellen met touchscreen)

- Hoe ŠKODAConnect activeren in uw nieuwe ŠKODA?

- Hoe Volkswagen We Connect activeren in uw nieuwe Volkswagen? (modellen vanaf 2020)

- Hoe Volkswagen We Connect activeren in uw nieuwe Volkswagen? (modellen tot 2020)

Heeft u nog vragen over uw wagen? Neem dan even contact met ons op.

ACMinfo@acmautogroep.be015 27 29 28
ACPinfo@acp.vw.be 03 860 61 60
ACBORNEM

mike@acbornem.be 

gert@acbornem.be

03 890 00 89

Mijn voertuig is in bestelling. Zal het later geleverd worden dan verwacht?

Sommige fabrieken van onze verschillende merken, hebben de productie tijdelijk moeten stopzetten. Momenteel weten we niet hoelang dit nog zal duren. Het is zeer waarschijnlijk dat dit tot een vertraging van de levering van uw nieuw voertuig zal leiden. Wij nemen met u contact op, zodra we over duidelijke informatie beschikken.

Indien u nog niets van ons hebt gehoord, vragen wij u om even zelf contact op te nemen om misverstanden te vermijden.

Mijn WeCare-contract loopt af tijdens de lockdown-periode. Wat moet ik doen?

VDFIN de financiële tak van D’Ieteren die de We Care-contracten beheert, houdt rekening met het uitzonderlijke karakter van de situatie. Concreet kan u genieten van een verlenging van de diensten die verbonden zijn aan uw contract. Dit voor de duur die overeenkomt met de periode van lockdown. Daarbovenop wordt dit eventueel nog verlengd met de termijn tot aan uw afspraak bij ons. Let wel: dit heeft enkel betrekking op de contractduur en niet op de kilometerstand.

Ik heb een WeCare-contract en ik moest mijn onderhoud laten uitvoeren tijdens de periode van lockdown. Wat moet ik doen?

Er zal hiervoor een tolerantie worden toegepast. Concreet moet u ervoor zorgen dat u geen 5.000 km of 6 maanden overschrijdt, ten opzichte van de onderhoudstermijn die door het voertuig wordt aangegeven.

ACM - ACP: Maak hier uw afspraak 

ACBornem: Maak hier uw afspraak 

Wordt de garantie van mijn voertuig verlengd?

Helaas wordt de garantieperiode niet verlengd. Elk defect dat ons tijdens de garantieperiode wordt meegedeeld, zal worden aanvaard. Ook als de herstelling moet uitgesteld worden naar een datum buiten de garantie.

 

Heeft u dringende pechverhelping nodig?

Als u pech heeft, bel dan de bijstandsdiensten van onze merken:

VW Assistance op: 02/756 86 88
Audi Assistance op: 02/756 86 81
Skoda Assistance op 02/756 86 89
SEAT Assistance op 0800/73 284

De operator van VAB is onder meer bevoegd om batterijen te vervangen, of als dat mogelijk is, banden te herstellen.

Uw vraag niet teruggevonden?

Neem contact op met ons en wij behandelen uw vraag zo snel mogelijk.

ACMinfo@acmautogroep.be015 27 29 28
ACP

info@acp.vw.be 

03 860 61 60
ACBORNEM

info@acbornem.be 

03 890 00 89